سیستم تلفنی Yate چیست

سیستم تلفنی Yate چیست

آموزش سیستم تلفنی Yate

Yate نام سیستم عاملی تلفنی است که مخفف شده عبارت (Yet Another Telephony Engine) می باشد و با هدف تغییر موتور های پردازش دهنده تلفنی راه اندازی شد. سیستم تلفنی yate به صورت رایگان از خود سایت سازنده قابل دانلود می باشد. نکته قابل توجهی که در این نرم افزار به چشم می خورد قابلیت متن باز بودن آن است که شما می توانید به راحتی این نرم افزار را بر روی همه ی مرکز تلفن ها و یا iPBX ها نصب و راه اندازی کنید.

سیستم تلفنی Yate

نرم افزار Yate انعطاف بالایی دارد و شما به راحتی می توانید در آن تغییرات زیادی را اعمال کنید و سیستم ویپتان را به یک سیستم تلفنی شخصی سازی شده تبدیل کنید. سیستم تلفنی yate با استفاده از ++C نوشته شده است و از زبان های برنامه نویسی همچون PHP و PERL پشتیبانی می کند. همچنین این نرم افزار دارای گواهی نامه GPL در سرور های تلفنی می باشدکه نشان دهنده اعتبار آن می باشد.

yateadmin

قسمت های اصلی سیستم تلفنی yate
هسته مرکزی و پردازش دهنده سیستم تلفنی yate از چهار قسمت اصلی ساخته شده است که شما می توانید به کمک آن ها از این سیستم استفاده کنید. در واقع اصل و پایه این سیستم تلفنی از چهار قسمت زیر تشکیل شده است که در مورد هر کدام توضیح می دهیم:

Core: هسته مرکزی و پردازش دهنده اصلی سیستم تلفنی ویپ شماست که همه وظایف مدریت، برنامه ریزی و انتقال تماس را بر عهده می گیرد.

Message Engine: از این بخش از نرم افزار برای تبادل اطلاعات بین ماژول ها استفاده می شود و اطلاعات و داده های بین چند ماژول به وسیله این قسمت پردازش می شوند.

Telephony Engine: تلفن های نرم افزاری دارای پردازش دهنده مرکزی می باشند که وظیفه تحلیل داده ها و ارتباط تلفن را با مرکز تلفن بر عهده دارند که به این قسمت Telephony Engine گفته می شود.

yate-yet-another-telephony-engine

Yate Modules: همه سیستم های تلفنی و به طور معمول نرم افزارهای مختلف دارای قابلیت ها و امکانات مختلف می باشند که به این هر کدام از این قابلیت ها یک ماژول گفته می شود. در واقع ماژول ها تک تک قابلیت های هر سیستمی می باشند که به صورت مجزا و تفکیک شده از هم در آمده اند. سیستم تلفنی yate نیز از ماژول های مختلفی تشکیل شده است که مشخص می کند سیستم قدرتمندی است.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت